Nie posiadał wieży przez co miał stosunkowo niską sylwetkę i według standardowej terminologii był raczej działem pancernym, a nie czołgiem. Całkowita masa pojazdu miała wynosić 95 ton, a w porównaniu z innymi czołgami amerykańskimi tego okresu miał bardzo gruby pancerz (do 300 mm), co miało mu zapewnić ochronę nawet przed niemiecką armatą 88 mm. Napęd zapewniał mu silnik spalinowy o mocy jedynie 410 KM co pozwalało mu na osiągnięcie prędkości zaledwie 14 km/h. Miał cztery gąsienice, zamiast tradycyjnych dwóch, dwie zewnętrzne mogły być zdejmowane w czasie transportu. Jego uzbrojenie główne stanowiła armata o kalibrze 105 mm. Planowano zbudować pięć prototypów, a następnie 25 egzemplarzy produkcyjnych, w rzeczywistości zbudowano jedynie dwa prototypy, z których żaden nie wziął udziału w walkach.
Dane techniczne:
Silnik | 1 silnik spalinowy rzędowy, 8-cylindrowy Ford GAF V-8 o mocy 410 KM (305 kW) |
Transmisja | mechaniczna |
Pancerz | grubość: 51 – 292 mm |
Długość | 11,10 m |
Szerokość | 4,39 m |
Wysokość | 2,84 m |
Masa | 95 000 kg |
Osiągi:
Prędkość | 14 km/h (po drodze) |
Zasięg | 160 km (po drodze) |
Już wkrótce wielka amerykańska artyleria:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz