W 1948 roku ukończono montaż pierwszych prototypowych czołgów. W trakcie testów pojazd wykazał się niezwykłą jak na czołg o takiej masie szybkością, którą uzyskiwano za cenę szybkiego zużywania gąsienic, kół i ogromnego spalania paliwa. Podczas testów doszło do dwóch niebezpiecznych incydentów. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Obydwa przypadki jak również szereg innych usterek zadecydowały o tym, że państwowa komisja nie zarekomendowała czołgu jako spełniającego wymagania taktyczno techniczne. Na początku 1949 roku rozegrał się finał tzw. sprawy leningradzkiej, dwóch konkurentów w walce o władzę, wspólnie doprowadzili do czystki w aparacie partyjnym Leningradu. Niszcząc wszystko po "wrogach ludu", ich los podzielił również IS-7. Jedyny zachowany egzemplarz IS-7 znajduje się w Muzeum czołgów w Kubince.
| IS-7 w Muzeum czołgów w Kubince |
Dane techniczne:
| Silnik | Silnik czterosuwowy o zapłonie samoczynnym M-50T o mocy 1050KM |
| Poj. zb. paliwa | 1300 l |
| Pancerz | 210 mm max. |
| Długość | 1148 cm kadłuba: 738 cm |
| Szerokość | 340 cm |
| Wysokość | 248 cm |
| Prześwit | 50 cm |
| Masa | 68 t |
| Moc jedn. | 15,4-15,9 KM/t |
Osiągi:
| Prędkość | 60 km/h |
| Zasięg | 300 km (droga) |
Już niedługo opiszę bardzo ciekawy prototypowy samolot III Rzeszy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz